Bytte og Retur

Bytte  


Vi tilbyr deg gratis retur ved bytte av varer. For å benytte deg av gratis retur, må du gjøre følgende:

  • Bestill ny(e) vare(r) som du ønsker å bytte til.
  • Fyll ut returseddel og noter ordrenummer på den nye bestillingen. Obs! Huk av for bytte, så spanderer vi frakt.
  • Benytt vår forhåndsbetalte returetikett som ligger vedlagt din forsendelse og lever pakken på postkontor eller post i butikk. Eventuelt kan du returnere pakken i en av våre fysiske butikker i den aktuelle butikkens åpningstid. Dersom du mangler returetikett, ta kontakt med oss, og vi vil hjelpe deg.
  • Når returen er mottatt, behandler vi den fortløpende og bekrefter til deg på e-post.

 

Retur  


I samsvar med forbrukerkjøpsloven har du alltid 14 dagers angrerett fra du mottar bestillinger fra oss. Dersom du ønsker å returnere varer, ber vi deg fylle ut vedlagte returskjema og legge skjemaet sammen med varene i originalesken eller annen forsvarlig emballasje. Du står selv ansvarlig for eventuelle returkostnader, men du kan alltids returnere pakken i en av våre fysiske butikker i den aktuelle butikkens åpningstid. Dersom du velger å benytte deg av vedlagt returseddel, vil du bli belastet/fakturert kr 95,- for returporto.

Varen blir så videresendt til Nettbutikken hvor varens tilstand blir vurdert, før vi gjennomfører en eventuell tilbakebetaling. Du har selvsagt rett til å teste/undersøke varen men vær oppmerksom på at ved retur må den ikke ha tapt sin funksjon, art eller egenskap. Varen må være ubrukt, flekkfri, uten lukt og i sin opprinnelige stand for at full tilbakebetaling skal gjennomføres. Det samme gjelder også varens originalemballasje og merkelapper. Angreretten gjelder ikke for undertøy eller andre hygieniske artikler.

Alle varer som sendes tilbake må være godt emballert for å unngå skader på varen. Det er du som kunde som har ansvaret for at pakken er emballert for å tåle normal transport tilbake til oss. Be alltid om kvittering for innlevert retur for ved behov å senere kunne spore returen i transportørens system.

 

Tilbakebetaling  


Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp, vil du få et tilgodebeløp hos Collector Bank AB. For å kunne tilbakebetale dette til deg behøver Collector Bank AB din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til. Denne informasjonen lagres ikke i forbindelse med din betaling.

Opplysningene sendes på e-post til: contactcenter@collectorbank.no eller ring 22 41 14 55.

 

Reklamasjon  


Dersom du ønsker å reklamere på en vare grunnet feil eller mangler ber vi deg ta med varen til en av våre butikker eller sende oss en epost på nettbutikk@formen.no. Vi vil undersøke varen og evt. kontakte vår leverandør for bistand. Vi vil selvsagt forsøke er å rette opp feilen først, men om dette ikke lar seg gjøre vil vi erstatte varen med et nytt produkt av samme vare. Dersom vi ikke har mulighet til å gi deg samme vare i erstatning, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake.